Nabór na wolne stanowisko - KONSULTANT
- Szczegóły
Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej
Dzielnicy Bemowo m. st. Warszawy, ul. Rozłogi 10 , 01-310 Warszawa
ogłasza nabór na wolne stanowisko
KONSULTANT
Do głównych zadań osoby zatrudnionej na stanowisku konsultanta będzie należało między innymi:
- prowadzenie zajęć animacyjnych, edukacyjnych i integracyjnych dla społeczności lokalnej w Miejscach Aktywności Lokalnej: Dom Sąsiedzki „Nad Stawem” oraz „MALtana”, w tym głównie zajęć dla osób z Ukrainy, które przybyły do Polski po 24 lutego 2022 roku w związku z konfliktem zbrojnym na Ukrainie i przebywają na terenie dzielnicy Bemowo,
- współpraca z wolontariuszami, animatorami kultury, aktywistami miejskimi, organizacjami pozarządowymi oraz społecznością lokalną w dziedzinie kultury, czasu wolnego i integracji społecznej w zakresie prowadzonych zajęć dla społeczności lokalnej,
- bieżący kontakt z mieszkańcami Dzielnicy Bemowo i współtworzenie Miejsc Aktywności Lokalnych,
- promocja Miejsc Aktywności Lokalnej oraz oferty zajęć w MAL-ach,
- badanie podstawowych potrzeb mieszkańców Dzielnicy Bemowo, w tym głównie obywateli Ukrainy przybyłych do Polski po 24 lutego 2022 roku w związku z konfliktem zbrojnym na Ukrainie i przebywają na terenie dzielnicy Bemowo ,
- prowadzenie bieżącej dokumentacji z realizowanych zadań.
Wymagania konieczne:
- obywatelstwo polskie – o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z art. 11 ust.2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2022 r., poz. 530),
- wykształcenie wyższe minimum I stopnia;
- min. 3 letni staż praccy;
- min. 3 letnie doświadczenie zawodowe;
- nieposzlakowana opinia;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
Wymagania pożądane:
- wykształcenie wyższe II stopnia;
- znajomość języka ukraińskiego lub rosyjskiego potwierdzona certyfikatem;
- umiejętność obsługi komputera;
- umiejętność rozwiązywania problemów;
- komunikatywność;
- umiejętność pracy w zespole;
- dokładność, rzetelność, sumienność, zaangażowanie;
- odpowiedzialność;
- odporność na stres;
- wysoka kultura osobista;
- dobra organizacja pracy.
Warunki zatrudnienia na stanowisku:
- zatrudnienie nastąpi w oparciu o umowę o pracę na czas określony w wymiarze 1 etatu,
- praca odbywać się będzie w pomieszczeniach Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Bemowo w Warszawie i poza nim. Budynek nie jest dostosowany dla osób niedowidzących i niewidzących. Wejście do budynku dostosowane do wózków inwalidzkich. Budynek z windą wewnętrzną umożliwiającą przemieszczanie się wózkiem inwalidzkim między kondygnacjami. Toaleta dla osób niepełnosprawnych zlokalizowana na parterze. Siedziba Ośrodka monitorowana;
- praca przy komputerze i obsługa urządzeń biurowych;
- na stanowisku brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, słabowidzącym oraz niedosłyszącym.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- podpisane odręcznie: curriculum vitae z przebiegiem nauki i pracy zawodowej oraz list motywacyjny;
- podpisane pisemne oświadczenie potwierdzające obywatelstwo;
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata zamierzającego skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2022 r. poz. 530)
- kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;
- kopie dokumentów potwierdzających min 3 lata stażu pracy,
- kopie dokumentów potwierdzających min 3 lata doświadczenia zawodowego,
- podpisane pisemne oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwa skarbowe;
- podpisana odręcznie klauzula o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb tego naboru, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
.......................................................
Data i podpis kandydata do pracy - w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez Ośrodek prosimy o umieszczenie oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu wykorzystania ich w kolejnych naborach prowadzonych przez Ośrodek przez okres najbliższych 6 miesięcy. Oświadczenie, o którym mowa powyżej może być sformułowane w następujący sposób:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb kolejnych naborów prowadzonych przez Ośrodek przez okres najbliższych 6 miesięcy, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
.......................................................
Data i podpis kandydata do pracy” - podpisana klauzula informacyjna, o której mowa w art. 13 RODO dla kandydatów
do pracy w Ośrodku (załączona do niniejszego ogłoszenia).
Nabór zostanie przeprowadzony w dwóch etapach postępowania rekrutacyjnego:
Etap I. Weryfikacja ofert pod względem formalnym oraz dokonanie wstępnej oceny merytorycznej (ocena ofert przeprowadzona w oparciu o przesłane kwalifikacje kandydatów).
Etap II. Rozmowa kwalifikacyjna z wybranymi kandydatami w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Bemowo m.st. Warszawy i dokonanie wyboru pracownika
na jej podstawie.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6 %.
Osoby zainteresowane prosimy o dostarczenie kompletu dokumentów w zamkniętej kopercie do sekretariatu Dyrektora lub przesłanie za pośrednictwem poczty do dnia 06 czerwca 2022 r. (decyduje data wpływu do Sekretariatu Ośrodka ) na adres:
Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Bemowo m. st. Warszawy, ul. Rozłogi 10, 01-310. Warszawa z dopiskiem na kopercie: „Konsultant ”
Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Bemowo m.st. Warszawy rozpatrzy tylko te oferty, które zostaną złożone zgodnie z ww. wytycznymi. Dokumenty uważa się za dostarczone
w terminie, jeżeli wpłynęły na ww. adres w terminie do dnia 06 czerwca 2022 r. do godz. 16.00.
Nabór na wolne stanowisko - Kierownik Ośrodka Wsparcia dla Seniorów
- Szczegóły
Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej
Dzielnicy Bemowo m. st. Warszawy, ul. Rozłogi 10, 01-310 Warszawa
ogłasza nabór na wolne stanowisko
Kierownik Ośrodka Wsparcia dla Seniorów (1 etat)
w Ośrodku Pomocy Społecznej Dzielnicy Bemowo m. st. Warszawy
Do głównych zadań osoby zatrudnionej na stanowisku Kierownika Ośrodka Wsparcia dla Seniorów należy:
- Kierowanie jednostką i reprezentowanie jej na zewnątrz;
- Współpraca z komórkami organizacyjnymi OPS;
- Inicjowanie nowatorskich rozwiązań i stałe dążenie do rozwoju placówki stosownie do potrzeb i zainteresowań uczestników;
- Przygotowywanie planów merytorycznej działalności Ośrodka Wsparcia i sporządzanie sprawozdań we współpracy z pracownikami OWdS
- Przestrzeganie dyscypliny finansowej i budżetowej w jednostce,
- Zapewnianie i utrzymanie wymaganego zakresu i poziomu usług,
- Opracowanie wymaganych przepisami prawa dokumentów dotyczących funkcjonowania OWdS,
- Zapewnienie bezpieczeństwa podopiecznym oraz pracownikom,
- Administrowanie mieniem wchodzącym w skład i będącym na wyposażaniu oraz ponoszenie odpowiedzialności za to mienie,
- Koordynowanie spotkań i zajęć dla seniorów,
- Dbanie o przestrzeganie przepisów dotyczących ustawy o ochronie danych osobowych,
- Zachowanie tajemnicy służbowej i zawodowej w sprawach dotyczących Seniorów,
- Nawiązywanie i utrzymywanie stałej współpracy z osobami prowadzącymi zajęcia oraz instytucjami i organizacjami. Współpraca z NGO, firmami i instytucjami, które mogłyby wspomagać działalność Ośrodka Wsparcia dla Seniorów,
- Zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków uczestnictwa w organizowanych zajęciach,
- Koordynowanie działań dotyczących udzielania osobom starszym pomocy, wsparcia oraz poradnictwa,
- Zarządzanie podległymi pracownikami zgodnie z przepisami przyjętymi w Ośrodku Pomocy Społecznej Dzielnicy Bemowo m. st. Warszawy oraz wspieranie ich w rozwoju zawodowym.
Wymagania konieczne:
- wykształcenie: wyższe II stopnia,
- posiadanie specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej zgodnie z art. 122 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2021 r. poz. 2268, 2270, z 2022 r. poz. 1, 66),
- min. 5 lat stażu pracy,
- min. 5 lat doświadczenia zawodowego w jednostkach pomocy społecznej,
- min. 1 rok doświadczenia w kierowaniu zespołem,
- obywatelstwo polskie – o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z art. 11 ust.2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2022 r., poz. 530),
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
- nieposzlakowana opinia.
Wymagania pożądane:
- wykształcenie wyższe II stopnia z zakresu: pedagogiki, pedagogiki specjalnej, politologii, polityki społecznej, psychologii, socjologii, nauki o rodzinie, administracji publicznej, zarządzania,
- doświadczenie w pracy z seniorami;
- opracowanie modelu wsparcia środowiskowego osób starszych pn. „Koncepcja działalności Ośrodka Wsparcia dla Seniorów”.
Warunki zatrudnienia na stanowisku:
- zatrudnienie nastąpi w oparciu o umowę o pracę w wymiarze 1/1 etatu,
- praca odbywać się będzie w pomieszczeniach Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Bemowo w Warszawie i poza nim. Budynek nie jest dostosowany dla osób niedowidzących i niewidzących. Wejście do budynku dostosowane do wózków inwalidzkich. Toaleta dla osób niepełnosprawnych zlokalizowana na parterze.
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie i obsługą urządzeń biurowych.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- podpisane odręcznie: curriculum vitae z przebiegiem nauki i pracy zawodowej oraz list motywacyjny;
- podpisane pisemne oświadczenie potwierdzające obywatelstwo;
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata zamierzającego skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2022 r., poz. 530)
- kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;
- kopie dokumentów potwierdzających min 5 letni staż pracy lub
w przypadku pozostawania w stosunku pracy, zaświadczenie o zatrudnieniu
zawierające okres zatrudnienia, 5 letnie doświadczenie zawodowe oraz 1 rok doświadczenia w kierowaniu zespołem; - podpisane pisemne oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwa skarbowe;
- podpisana odręcznie klauzula o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb tego naboru, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
.......................................................
Data i podpis kandydata do pracy” - podpisana klauzula informacyjna, o której mowa w art. 13 RODO dla kandydatów
do pracy w Ośrodku (załączona do niniejszego ogłoszenia).
Nabór zostanie przeprowadzony w dwóch etapach postępowania rekrutacyjnego:
Etap I. Weryfikacja ofert pod względem formalnym oraz dokonanie wstępnej oceny merytorycznej (ocena ofert przeprowadzona w oparciu o przesłane kwalifikacje kandydatów).
Etap II. Rozmowa kwalifikacyjna z wybranymi kandydatami oraz omówienie przygotowanego modelu wsparcia środowiskowego osób starszych pn. „Koncepcja działalności Ośrodka Wsparcia dla Seniorów” dokonanie wyboru pracownika na ich podstawie.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6 %.
Osoby zainteresowane prosimy o dostarczenie kompletu dokumentów w zamkniętej kopercie do sekretariatu Dyrektora lub przesłanie za pośrednictwem poczty do dnia
07 czerwca 2022 r. (decyduje data wpływu do Sekretariatu Ośrodka ) na adres:
Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Bemowo m. st. Warszawa, ul. Rozłogi 10, 01-310. Warszawa z dopiskiem na kopercie: „Kierownik Ośrodka Wsparcia dla Seniorów”
Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Bemowo m.st. Warszawy rozpatrzy tylko te oferty, które zostaną złożone zgodnie z ww. wytycznymi. Dokumenty uważa się za dostarczone
w terminie, jeżeli wpłynęły na ww. adres w terminie do dnia 07 czerwca 2022 r. do godz. 16.00.
Nabór na wolne stanowisko - Asystent Rodziny w Klubie Integracji Społecznej
- Szczegóły
Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej
Dzielnicy Bemowo m. st. Warszawy
ul. Rozłogi 10 , 01-310 Warszawa
ogłasza nabór na wolne stanowisko
ASYSTENT RODZINY
w Klubie Integracji Społecznej
Do zadań osoby zatrudnionej na stanowisku asystenta rodziny będzie należała praca na rzecz rodzin uchodźców z Ukrainy przeżywających trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczej zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2022 r. poz. 447):
- opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,
- opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,
- udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych, psychologicznych, wychowawczych z dziećmi,
- wspieranie aktywności społecznej rodzin,
- motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
- udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej,
- motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,
- udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności, poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
- podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,
- prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,
- realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”;
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,
- dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku,
- monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną
- sporządzanie na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach,
- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny.
- współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art.9a ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uznana została za niezbędną
Wymagania konieczne:
- obywatelstwo polskie – o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z art. 11 ust.2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2022 r., poz. 530),
- wykształcenie: wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określonego w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej - art. 12 ust.1 pkt. 1 i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną,
- min. 3 lata doświadczenia zawodowego w pracy z dziećmi i rodziną,
- min. 2 lata stażu pracy,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za przestępstwo umyślne lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- osoba aplikująca nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona oraz wypełnia ona obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego.
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
- nieposzlakowana opinia.
Wymagania pożądane:
- wykształcenie wyższe II stopnia
- znajomość regulacji prawnych z zakresu: wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, prawa pracy, świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, ochrony zdrowia psychicznego, promocji zatrudnienia i instytucji rynku pracy, kodeksu postępowania administracyjnego, przepisów o ochronie danych osobowych;
- znajomość języka ukraińskiego lub rosyjskiego w stopniu komunikatywnym umożliwiającym rzetelne wykonywanie powierzonych obowiązków służbowych poświadczona odpowiednim certyfikatem;
- komunikatywność;
- umiejętność pracy w zespole, pod presją czasu;
- umiejętność rozwiązywania problemów;
- dokładność, rzetelność, sumienność, zaangażowanie;
- odpowiedzialność;
- odporność na stres;
- wysoka kultura osobista;
- dobra organizacja pracy.
Warunki zatrudnienia na stanowisku:
- zatrudnienie nastąpi w oparciu o umowę o pracę w wymiarze 1 etatu, w systemie zadaniowego czasu pracy;
- praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego; asystent rodziny w swojej pracy nie będzie mógł także wykonywać wobec rodzin objętych asystą innych funkcji: kuratora sądowego, pedagoga, nauczyciela, wychowawcy, psychoterapeuty,
- praca odbywać się będzie w pomieszczeniach Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Bemowo w Warszawie i poza nim w granicach administracyjnych m.st. Warszawy na ogólnych zasadach dotyczących pracy asystenta rodziny w miejscu zamieszkania rodziny lub w miejscu wskazanym przez rodzinę. Budynek nie jest dostosowany dla osób niedowidzących i niewidzących. Wejście do budynku dostosowane do wózków inwalidzkich. Budynek z windą wewnętrzną umożliwiającą przemieszczanie się wózkiem inwalidzkim między kondygnacjami. Toaleta dla osób niepełnosprawnych zlokalizowana na parterze. Siedziba Ośrodka monitorowana;
- Na stanowisku brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, słabowidzącym oraz niedosłyszącym.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- podpisane odręcznie: curriculum vitae z przebiegiem nauki i pracy zawodowej oraz list motywacyjny;
- podpisane pisemne oświadczenie potwierdzające obywatelstwo;
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata zamierzającego skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2022 r. poz. 530)
- kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;
- kopie dokumentów potwierdzających min 3 lata doświadczenia zawodowego w pracy z dziećmi i rodziną;
- kopie dokumentów potwierdzających min 2 lata stażu pracy;
- podpisane pisemne oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwa skarbowe;
- podpisane pisemne oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona;
- podpisane oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny w przypadku, gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sad;
- podpisana odręcznie klauzula o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb tego naboru, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
.......................................................
Data i podpis kandydata do pracy - w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez Ośrodek prosimy o umieszczenie oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu wykorzystania ich w kolejnych naborach prowadzonych przez Ośrodek przez okres najbliższych 6 miesięcy. Oświadczenie, o którym mowa powyżej może być sformułowane w następujący sposób:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb kolejnych naborów prowadzonych przez Ośrodek przez okres najbliższych 6 miesięcy, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). - Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
.......................................................
Data i podpis kandydata do pracy” - podpisana klauzula informacyjna, o której mowa w art. 13 RODO dla kandydatów
do pracy w Ośrodku (załączona do niniejszego ogłoszenia).
Nabór zostanie przeprowadzony w dwóch etapach postępowania rekrutacyjnego:
Etap I. Weryfikacja ofert pod względem formalnym oraz dokonanie wstępnej oceny merytorycznej (ocena ofert przeprowadzona w oparciu o przesłane kwalifikacje kandydatów).
Etap II. Rozmowa kwalifikacyjna z wybranymi kandydatami w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Bemowo m.st. Warszawy i dokonanie wyboru pracownika
na jej podstawie.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6 %.
Osoby zainteresowane prosimy o dostarczenie kompletu dokumentów w zamkniętej kopercie do sekretariatu Dyrektora lub przesłanie za pośrednictwem poczty do dnia 07 czerwca 2022 r. (decyduje data wpływu do Sekretariatu Ośrodka ) na adres:
Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Bemowo m. st. Warszawy, ul. Rozłogi 10, 01-310. Warszawa z dopiskiem na kopercie: „Asystent Rodziny”
Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Bemowo m.st. Warszawy rozpatrzy tylko te oferty, które zostaną złożone zgodnie z ww. wytycznymi. Dokumenty uważa się za dostarczone
w terminie, jeżeli wpłynęły na ww. adres w terminie do dnia 07 czerwca 2022 r. do godz. 16.00.
Zapytanie ofertowe na przygotowywanie i dowożenie we wskazane miejsce obiadów klientom Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Bemowo m.st. Warszawy
- Szczegóły
Zapytanie ofertowe na przygotowywanie i dowożenie we wskazane miejsce obiadów klientom Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Bemowo m.st. Warszawy, korzystającym z Ośrodka Wsparcia dla Seniorów przy ul. Lazurowej 14 w Warszawie, w okresie 20.06.2022 do dnia 31.12.2022.
Zapytanie ofertowe na dostawę mebli na potrzeby Ośrodka Wsparcia dla Seniorów przy ul. Lazurowej 14 w Warszawie
- Szczegóły
Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę mebli na potrzeby Ośrodka Wsparcia dla Seniorów przy ul. Lazurowej 14 w Warszawie.
Nabór na wolne stanowisko - Asystent Rodziny w Klubie Integracji Społecznej
- Szczegóły
Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej
Dzielnicy Bemowo m. st. Warszawy
ul. Rozłogi 10 , 01-310 Warszawa
ogłasza nabór na wolne stanowisko
ASYSTENT RODZINY
w Klubie Integracji Społecznej
Do zadań osoby zatrudnionej na stanowisku asystenta rodziny będzie należała praca na rzecz rodzin uchodźców z Ukrainy przeżywających trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczej zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2022 r. poz. 447):
- opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,
- opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,
- udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych, psychologicznych, wychowawczych z dziećmi,
- wspieranie aktywności społecznej rodzin,
- motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
- udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej,
- motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,
- udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności, poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
- podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,
- prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,
- realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”;
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,
- dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku,
- monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną
- sporządzanie na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach,
- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny.
- współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art.9a ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uznana została za niezbędną
Wymagania konieczne:
- obywatelstwo polskie – o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z art. 11 ust.2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2022 r., poz. 530),
- wykształcenie: wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określonego w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej - art. 12 ust.1 pkt. 1 i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną,
- min. 3 lata doświadczenia zawodowego w pracy z dziećmi i rodziną,
- min. 2 lata stażu pracy,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za przestępstwo umyślne lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- osoba aplikująca nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona oraz wypełnia ona obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego.
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
- nieposzlakowana opinia.
Wymagania pożądane:
- wykształcenie wyższe II stopnia
- znajomość regulacji prawnych z zakresu: wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, prawa pracy, świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, ochrony zdrowia psychicznego, promocji zatrudnienia i instytucji rynku pracy, kodeksu postępowania administracyjnego, przepisów o ochronie danych osobowych;
- znajomość języka ukraińskiego lub rosyjskiego w stopniu komunikatywnym umożliwiającym rzetelne wykonywanie powierzonych obowiązków służbowych poświadczona odpowiednim certyfikatem;
- komunikatywność;
- umiejętność pracy w zespole, pod presją czasu;
- umiejętność rozwiązywania problemów;
- dokładność, rzetelność, sumienność, zaangażowanie;
- odpowiedzialność;
- odporność na stres;
- wysoka kultura osobista;
- dobra organizacja pracy.
Warunki zatrudnienia na stanowisku:
- zatrudnienie nastąpi w oparciu o umowę o pracę w wymiarze 1 etatu, w systemie zadaniowego czasu pracy;
- praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego; asystent rodziny w swojej pracy nie będzie mógł także wykonywać wobec rodzin objętych asystą innych funkcji: kuratora sądowego, pedagoga, nauczyciela, wychowawcy, psychoterapeuty,
- praca odbywać się będzie w pomieszczeniach Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Bemowo w Warszawie i poza nim w granicach administracyjnych m.st. Warszawy na ogólnych zasadach dotyczących pracy asystenta rodziny w miejscu zamieszkania rodziny lub w miejscu wskazanym przez rodzinę. Budynek nie jest dostosowany dla osób niedowidzących i niewidzących. Wejście do budynku dostosowane do wózków inwalidzkich. Budynek z windą wewnętrzną umożliwiającą przemieszczanie się wózkiem inwalidzkim między kondygnacjami. Toaleta dla osób niepełnosprawnych zlokalizowana na parterze. Siedziba Ośrodka monitorowana;
- Na stanowisku brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, słabowidzącym oraz niedosłyszącym.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- podpisane odręcznie: curriculum vitae z przebiegiem nauki i pracy zawodowej oraz list motywacyjny;
- podpisane pisemne oświadczenie potwierdzające obywatelstwo;
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata zamierzającego skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2022 r. poz. 530)
- kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;
- kopie dokumentów potwierdzających min 3 lata doświadczenia zawodowego w pracy z dziećmi i rodziną;
- kopie dokumentów potwierdzających min 2 lata stażu pracy;
- podpisane pisemne oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwa skarbowe;
- podpisane pisemne oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona;
- podpisane oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny w przypadku, gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sad;
- podpisana odręcznie klauzula o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb tego naboru, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
.......................................................
Data i podpis kandydata do pracy
w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez Ośrodek prosimy o umieszczenie oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu wykorzystania ich w kolejnych naborach prowadzonych przez Ośrodek przez okres najbliższych 6 miesięcy. Oświadczenie, o którym mowa powyżej może być sformułowane w następujący sposób:
- „Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb kolejnych naborów prowadzonych przez Ośrodek przez okres najbliższych 6 miesięcy, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
.......................................................
Data i podpis kandydata do pracy”
- podpisana klauzula informacyjna, o której mowa w art. 13 RODO dla kandydatów
do pracy w Ośrodku (załączona do niniejszego ogłoszenia).
Nabór zostanie przeprowadzony w dwóch etapach postępowania rekrutacyjnego:
Etap I. Weryfikacja ofert pod względem formalnym oraz dokonanie wstępnej oceny merytorycznej (ocena ofert przeprowadzona w oparciu o przesłane kwalifikacje kandydatów).
Etap II. Rozmowa kwalifikacyjna z wybranymi kandydatami w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Bemowo m.st. Warszawy i dokonanie wyboru pracownika
na jej podstawie.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6 %.
Osoby zainteresowane prosimy o dostarczenie kompletu dokumentów w zamkniętej kopercie do sekretariatu Dyrektora lub przesłanie za pośrednictwem poczty do dnia 20 maja 2022 r. (decyduje data wpływu do Sekretariatu Ośrodka ) na adres:
Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Bemowo m. st. Warszawy ul. Rozłogi 10, 01-310. Warszawa z dopiskiem na kopercie: „Asystent Rodziny”
Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Bemowo m.st. Warszawy rozpatrzy tylko te oferty, które zostaną złożone zgodnie z ww. wytycznymi. Dokumenty uważa się za dostarczone
w terminie, jeżeli wpłynęły na ww. adres w terminie do dnia 20 maja 2022 r. do godz. 16.00.
Ogłoszenie o naborze na stanowisko Kierowca
- Szczegóły
Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej
Dzielnicy Bemowo m. st. Warszawy
Rozłogi 10 , 01-310 Warszawa
ogłasza nabór na wolne stanowisko
Kierowca (1 etat)
w Ośrodku Wsparcia i Rehabilitacji dla Osób Niepełnosprawnych
w Ośrodku Pomocy Społecznej Dzielnicy Bemowo m. st. Warszawy
Do głównych zadań osoby zatrudnionej na stanowisku Kierowcy OWiRON należy:
- transport uczestników OWiRON na trasie: dom-OWiRON, OWiRON-dom;
- transport uczestników OWiRON podczas realizacji programów terapeutycznych w zakresie: wycieczek, imprez sportowych, spektakli teatralnych, wyjazdów do kina itp.
- dbanie o bezpieczeństwo uczestników i estetykę pojazdów służbowych;
- obsługa zaopatrzenia w zakresie transportu oraz realizacja zakupów;
- wypełnianie kart drogowych, rozliczanie paliwa ze stanu kilometrażu licznikowego.
- codzienna kontrola stanu technicznego samochodów służbowych,
- bezzwłoczne usuwanie stwierdzonych usterek w sprawności technicznej samochodów, a w przypadku poważniejszych uszkodzeń natychmiastowe powiadomienie przełożonego o konieczności wykonania naprawy,
- tankowanie samochodów służbowych,
- kontrola aktualności przeglądu technicznego i ubezpieczenia samochodów służbowych.
Wymagania konieczne:
- wykształcenie: minimum zasadnicze zawodowe,
- min. 1 rok stażu pracy,
- min. 1 rok doświadczenia zawodowego jako kierowca,
- uprawnienia do przewozu osób,
- karta elektroniczna do tachografu,
- prawo jazdy kat. B, D – prowadzenie autobusu oraz ukończony kurs kwalifikacji wstępnej w zakresie bloku D;
- pełna zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwa skarbowe.
Wymagania pożądane:
- wykształcenie: średnie
Warunki zatrudnienia na stanowisku:
- zatrudnienie nastąpi w oparciu o umowę o pracę w wymiarze 1/1 etatu,
- praca odbywać się będzie w pomieszczeniach Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Bemowo w Warszawie i poza nim. Budynek nie jest dostosowany dla osób niedowidzących i niewidzących. Wejście do budynku dostosowane do wózków inwalidzkich. Budynek z windą wewnętrzną umożliwiającą przemieszczanie się wózkiem inwalidzkim między kondygnacjami. Toaleta dla osób niepełnosprawnych zlokalizowana na parterze i w OWiRON. Siedziba Ośrodka monitorowana;
- praca przy prowadzeniu pojazdu około 6 godzin dziennie;
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- podpisane odręcznie: curriculum vitae z przebiegiem nauki i pracy zawodowej oraz list motywacyjny;
- podpisane pisemne oświadczenie potwierdzające obywatelstwo;
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata zamierzającego skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2019 r., poz. 1282)
- kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;
- kopia dokumentów poświadczających uprawnienie do prowadzenia samochodów osobowych oraz autobusu;
- kopie dokumentów potwierdzających min 1rok stażu pracy, 1 rok doświadczenia zawodowego;
- podpisane pisemne oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwa skarbowe;
- podpisana odręcznie klauzula o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb tego naboru, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
.......................................................
Data i podpis kandydata do pracy” - podpisana klauzula informacyjna, o której mowa w art. 13 RODO dla kandydatów
do pracy w Ośrodku (załączona do niniejszego ogłoszenia).
Nabór zostanie przeprowadzony w dwóch etapach postępowania rekrutacyjnego:
Etap I. Weryfikacja ofert pod względem formalnym oraz dokonanie wstępnej oceny merytorycznej (ocena ofert przeprowadzona w oparciu o przesłane kwalifikacje kandydatów).
Etap II. Rozmowa kwalifikacyjna z wybranymi kandydatami w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Bemowo m.st. Warszawy i dokonanie wyboru pracownika
na jej podstawie.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6 %.
Osoby zainteresowane prosimy o dostarczenie kompletu dokumentów w zamkniętej kopercie do sekretariatu Dyrektora lub przesłanie za pośrednictwem poczty do dnia
10 maja 2022 r. (decyduje data wpływu do Sekretariatu Ośrodka ) na adres:
Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Bemowo m. st. Warszawy, ul. Rozłogi 10, 01-310. Warszawa
z dopiskiem na kopercie: „Kierowca OWiRON”
Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Bemowo m.st. Warszawy rozpatrzy tylko te oferty, które zostaną złożone zgodnie z ww. wytycznymi. Dokumenty uważa się za dostarczone
w terminie, jeżeli wpłynęły na ww. adres w terminie do dnia 10 maja 2022 r. do godz. 16.00.
Życzenia Wielkanocne
- Szczegóły
Zdrowych, pogodnych |
|
życzą |
|
Wielkanoc 2022r. |
OPS nieczynny 18 kwietnia
- Szczegóły
Szanowni Państwo,
Informujemy, że w dniu 18 kwietnia (drugi dzień świąt wielkanocnych) Ośrodek Pomocy Społecznej jest nieczynny.
Пані та панове,
Нагадуємо, що 18 квітня (другий день Великодня) Центр соціального захисту населення не працює.
Леди и джентельмены,
Доводим до вашего сведения, что 18 апреля (второй день Пасхи) Центр социального обеспечения не работает.
,,OPIEKA WYTCHNIENIOWA" - edycja 2022
- Szczegóły
Od dnia 1 kwietnia 2022r. m.st. Warszawa rozpoczyna realizację usługi opieki wytchnieniowej w formie wsparcia całodobowego w ramach Programu ,,Opieka Wytchnieniowa – edycja 2022", który jest finansowany ze środków Funduszu Solidarnościowego.
Szczegółowe informacje nt. programu dostępne są na stronie : https://wsparcie.um.warszawa.pl, zakładka: ,,osoby z niepełnosprawnościami’’
Bemowo dla Ukrainy
- Szczegóły
- Możesz przekazać artykuły pierwszej potrzeby
Wykaz AKTUALNIE potrzebnych rzeczy będziemy zamieszczać na bieżąco na fanpage https://www.facebook.com/opsbemowo
Każdorazowo przed dostarczaniem artykułów sprawdź aktualne informacje co jest potrzebne lub skontaktuj się z koordynatorem pomocy rzeczowej - tel. 512 698 606
Przedmioty możesz dostarczać w dni robocze do:
Ośrodka Pomocy Społecznej przy ul. Rozłogi 10 w godzinach 8.00-18.00
Domu Sąsiedzkiego "Nad Stawem" przy ul. Pełczyńskiego 30B w godzinach 16.00-18.00 - Możesz zostać wolontariuszem, który pomoże w prowadzeniu akcji
W celu ustalenia AKTUALNYCH potrzeb skontaktuj się z koordynatorem wolontariatu - tel. 512 698 711
"Wioska Kobiet" Grupa rozwojowa dla matek z dziećmi do 1 roku życia
- Szczegóły
To propozycja dla mam i ich małych dzieci (do 12 miesiąca życia).
Oferujemy: psychoedukację, wsparcie psychologiczne oraz przestrzeń dla Uczestniczek na dzielenie się doświadczeniami z zakresu macierzyństwa i zmian, jakie ono niesie.
Cykl składa się z 8 spotkań tematycznych.
Przygotowujemy: miejsce na wózki, siedziska na podłodze, materacyki dla dzieci, bezpieczną przestrzeń i miejsce do przewijania.
Warsztaty będą odbywały się we wtorki w godzinach 10:00 – 12:00 w okresie marzec – kwiecień oraz wrzesień – październik.
Miejsce: Dom Sąsiedzki „Nad Stawem”
ul. Pełczyńskiego 30B
Kontakt:
Magdalena Chemycz
tel.: 22 48-71-362
Konsultacje psychologiczne dla rodziców
- Szczegóły
Zapraszamy osoby, które:
- oczekują przyjścia na świat dziecka i przygotować się na nowy etap w ich życiu,
- przeżywają stratę w okresie ciąży,
a także rodziców, którzy:
- doświadczają zmian związanych z narodzeniem dziecka,
- chcieliby lepiej zrozumieć swoje dziecko (jego emocje, potrzeby, zachowania),
- mają wątpliwości związane z wychowywaniem dzieci (wyznaczaniem granic, reagowaniem na trudne emocje i nieakceptowane zachowania dziecka, rywalizacją w rodzeństwie),
- chcieliby wesprzeć dzieci podczas zmiana w ich życiu (śmierć bliskiej osoby, narodzenie rodzeństwa, rozstanie rodziców, zmiana miejsca zamieszkania itp.)
- funkcjonują w rodzinach patchworkowych i potrzebują wsparcia.
Konsultacje mogą być jednorazowe bądź mogą się odbywać w formie regularnych spotkań.
Kontakt
Magdalena Chemycz tel.: 22 48-71-362
Konsultacje dla osób uzależnionych i ich rodzin
- Szczegóły
Zapraszamy osoby, które
- doświadczają problemu z uzależnieniem od alkoholu, narkotyków, czynników behawioralnych (hazard, sport, zakupy itp.),
- mają wątpliwości dotyczące swojego uzależnienia i chcą bliżej przyjrzeć się swojemu problemowi
- żyją w związku z osobą uzależnioną i zmagającą się z trudnościami, które z tego wynikają,
- są dorosłymi osobami wychowanymi w rdzinie z problemem uzależnień i przeżywającymi trudności, które z tego wynikają.
Konsultacje mogą być jednorazowe bądź mogą odbywać się w formie regularnych spotkań.
Kontakt
Małgorzata Łagowska
specjalista psychoterapii uzależnień
tel.: 22 48-71-312, 512-792-408
Konsultacje Rodzicielskie
- Szczegóły
Zapraszamy rodziców, którzy:
- doświadczają trudności i wątpliwości związanych z wychowywaniem dzieci,
- czują się bezradni, czują że nie radzą sobie ze swoimi emocjami, zaczynają zachowywać się wobec dziecka w sposób, który ich niepokoi
- chcą wesprzeć swoje dziecko w poradzeniu sobie ze zmianą w jego życiu, np. pójście do szkoły, narodziny rodzeństwa, rozwód rodziców, śmierć bliskiej osoby, choroba,
- mają trudności z porozumieniem z drugim rodzicem w sprawach dzieci
Konsultacja rodzicielska może być jednorazowa bądź może odbywać się cyklicznie w zależności od potrzeb rodzica.
Miejsce konsultacji: OPS Bemowo, ul. Rozłogi 10.
Kontakt
Kamila Polak
tel.: 22 48-71-309, 662-003-658
Trening umiejętności społecznych
- Szczegóły
Dla dzieci, które przejawiają trudności w nawiązywaniu i utrzymaniu kontaktów społecznych, potrzebują wsparcia w budowaniu poczucia własnej wartości, nauki stawiania granic jak również nauki współpracy i współzawodnictwa. Zapraszamy również dzieci, które posiadają diagnozę nadpobudliwości psychoruchowej, Zespołu Aspergera i posiadają wskazania do odbycia treningu
Kwalifikacja do programu odbywa się na podstawie rozmowy wstępnej z rodzicami i dzieckiem
Na zakończenie odbędą się indywidualne spotkania z rodzicami w celu omówienia udziału dziecka w treningu ze wskazaniem obszarów do dalszej pracy.
Grupa wiekowa: 9 – 11 lat
Liczebność grupy: ok. 10 osób
Trenerzy: Anna Kościesza i Ilona Popławska.
Termin: spotkania w poniedziałki w godzinach 16:00 – 17:30.
Miejsce: Siedziba Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. Rozłogi 10
Zgłoszenia: Anna Kościesza, tel.: 22 487-13-12 i Ilona Popławska, tel.: 22 487-13-14
Warsztaty "Szkoła dla rodziców"
- Szczegóły
To program spotkań dla każdego, kto szuka sposobu na nawiązanie głębszych i cieplejszych relacji z dzieckiem. Głównym celem jest wspieranie rodziców w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z dziećmi. Udział w spotkaniach to nauka dialogu i kształtowanie więzi opartych na wzajemnym szacunku.
Podczas warsztatów dowiesz się i doświadczysz:
- jak budować granice i co zrobić zamiast karania,
- jak wspierać dziecko, by radziło sobie z emocjami,
- jak słuchać i zachęcać do współpracy,
- jak rozwiązywać konflikty, by nikogo nie ranić,
- jak rozwijać samodzielność dziecka,
- jak pomóc dziecku być sobą?
Termin: Zaczynamy 23 lutego 2022 roku.
Spotkania w środy w godzinach 16:00 – 19:30.
Miejsce: Siedziba Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Bemowo
ul. Rozłogi 10.
Zapisy osobiście w siedzibie Ośrodka lub telefonicznie u prowadzących.
Zajęcia prowadzą: Kamila Polak i Tomasz Wiszniewski.
Tel.: 22 487-13-09, 662-003-658.
Warszawska Pomoc Osłonowa
- Szczegóły
Mieszkańcy Warszawy prowadzący jednoosobowe gospodarstwo domowe, których dochód nie przekracza kwoty netto 1 940 zł miesięcznie mogą ubiegać się o zasiłek celowy na pokrycie kosztów utrzymania lokalu mieszkalnego. Jest to potocznie zwany „Dodatek śmieciowy”.
Wnioski o wsparcie przyjmowane są w Ośrodku Pomocy Społecznej Dzielnicy Bemowo.
Wysokość zasiłku nie może być niższa niż 50% miesięcznych kosztów opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
W zabudowie wielolokalowej obowiązuje stała wysokość opłaty od lokalu mieszkalnego i wynosi ona 85 zł. Opłata dla mieszkańców domów jednorodzinnych wynosi 107 zł miesięcznie. Dla osób, które zadeklarują kompostowanie bioodpadów opłata wynosi 98 zł.
Strona 1 z 7